grupptraning3

Passförklaringar STaR ht-21

 

STaR ben & rumpa – Ett pass med störst fokus på rumpa och ben. Då flera muskelgrupper arbetar samtidigt går pulsen upp så även konditionen tränas. Alla övningar går att anpassa efter deltagarens behov.

 

STaR bålstyrka  Styrkepass med fokus på bålen. Vi använder kroppen och ibland enstaka redskap i effektiva övningar för att stärka upp kroppens mittparti (passet hette tidigare Core).

 

STaR cirkel – Stationsträning på vår funktionella träningsyta ute i gymmet med diverse redskap och vikter. Mixat styrka & kondition. Varierande upplägg efter dag och instruktör.

 

STaR hybrid – Här tränar du individuellt vid olika maskiner eller stationer. Instruktören går igenom varje övning och hjälper till med teknik under passet. Här varvar vi styrkeövningar med intervaller på valfri konditionsmaskin. Träningen passar för alla, övningarna är enkla att utföra och maskinerna lätta att ställa in.

 

STaR lunchfys – En drop-in-klass där du själv väljer hur långt passet är. Värm upp i eget tempo och hoppa sen in i och ut ur klassen när det passar dig. Genom olika stationer och olika övningar tränar du igenom hela kroppen. Du kan anpassa intensiteten efter din egen dagsform och dina egna mål.

 

STaR löpmix – Löppass med styrkeinslag som utgår från individens förmåga. Passet utgår från STaRs utearena.

 

STaR puls – Konditionsträning med gymmets/friviktens olika konditionsmaskiner. Pulspass med progression programmerat av längdskidåkaren Mia.

 

STaR senior – Träning för dig som är senior. Anpassade övningar utefter förmåga som inkluderar styrka, balans och rörlighet. Vi håller stora avstånd och torkar av redskapen mellan varje person.

 

STaR spinning intervall – Konditionsträning där du tränar till peppande musik och inspirerande intervaller på cykel. Passen är flexibla eftersom alla själva kan justera motstånd beroende på dagsformen, och alla kan vara med oavsett tidigare erfarenhet.

 

STaR spinning – Konditionsträning på cykel där du trampar i takt till musiken, med varierat motstånd och i olika tempon för att få effektiv konditionsträning. Passen är flexibla eftersom alla själva kan justera motstånd beroende på dagsformen, och alla kan vara med oavsett tidigare erfarenhet.

 

STaR tabata – Högintensiv intervallträning med styrke- och konditionsövningar. På Tabata körs korta intervaller, 20 sekunder med 10 sekunders vila mellan varje intervall i flera olika block.

 

STaR yoga bas – Ett pass med fokus på andning, balans, styrka och rörlighet. Stående och sittande positioner som avslutas med avslappning.

 

Minst tre anmälda personer/pass för att vi genomför passet! 

Glöm inte att boka av din plats om du inte kan vara med på klassen. Om du missar att avboka pass tre gånger så blir du avstängd från passbokningen och gruppträningen under två veckor. Du kan låsa upp din bokningsspärr genom att betala 100 kr.

Crossfitschemat kan du hitta på crossfitastrum.com

 

Här nedan ser du ett exempel på hur en veckas gruppträning kan se ut här hos oss på STaR. Korrekt schema hittar du i din app som du kan ladda hem när du köper kort hos oss.

print1