grupptraning3

Passförklaringar STaR 

 

STaR ben & rumpa – Ett pass med störst fokus på rumpa och ben. Då flera muskelgrupper arbetar samtidigt går pulsen upp så även konditionen tränas. Alla övningar går att anpassa efter deltagarens behov.

 

STaR bålstyrka  Styrkepass med fokus på bålen. Vi använder kroppen och ibland enstaka redskap i effektiva övningar för att stärka upp kroppens mittparti (passet hette tidigare Core).

 

STaR cykelhybrid – Vi varvar cykelintervaller med styrke- och pulsövningar där vi både använder oss av den egna kroppsvikten och redskap som extra belastning.

 

STaR cykelintervall – Konditionsträning där du tränar till peppande musik och inspirerande intervaller på cykel. Passen är flexibla eftersom alla själva kan justera motstånd beroende på dagsformen, och alla kan vara med oavsett tidigare erfarenhet.

 

STaR funktionell – Det bästa av två världar! Här slår vi ihop våra populära pass STaR cirkel och STaR tabata till en härlig mix där du erbjuds styrke- och konditionsträning både med kroppsvikt och med diverse redskap. Passen varieras utifrån instruktör och träningssal.

 

STaR hybrid – Här tränar du individuellt vid olika maskiner eller stationer. Instruktören går igenom varje övning och hjälper till med teknik under passet. Här varvar vi styrkeövningar med intervaller på valfri konditionsmaskin. Träningen passar för alla, övningarna är enkla att utföra och maskinerna lätta att ställa in.

 

STaR kettlebell – Funktionell träning där du utmanar både kondition och styrka med kettelbells. Passet leds av instruktörer från Kettlebellklubben Gireviks

 

STaR lunchfys – En drop-in-klass i STaR Centrum där du själv väljer hur långt passet är. Värm upp i eget tempo och hoppa sen in i och ut ur klassen när det passar dig. Genom olika stationer och olika övningar tränar du igenom hela kroppen. Du kan anpassa intensiteten efter din egen dagsform och dina egna mål.

 

STaR löpbandsintervaller – Varierande intervaller på gymmets löpband där du själv anpassar hastigheten efter din dagsform.

 

STaR mammaträning steg 2 – Har du gått Mammaträning steg 1 eller tränat upp dig på egen hand och vill fortsätta träna tillsammans med ditt barn och andra föräldralediga? Här är fortsättningspasset. Vi tränar hela kroppen efter era förutsättningar.

 

STaR senior – Träning för dig som är senior. Anpassade övningar utefter förmåga som inkluderar styrka, balans och rörlighet.

 

STaR spinning – Konditionsträning på cykel där du trampar i takt till musiken, med varierat motstånd och i olika tempon för att få effektiv konditionsträning. Passen är flexibla eftersom alla själva kan justera motstånd beroende på dagsformen, och alla kan vara med oavsett tidigare erfarenhet.

 

STaR totalstyrka – Styrkeinriktad träningsform där vi använder stång och fria vikter för att träna hela kroppen. Alla jobbar i eget tempo i förbestämda intervaller. Passet förnyas varje månad.

 

STaR yinyoga – Lugn och avslappnad enklare yoga där varje position hålls i 3-5 minuter, detta för att skapa en djup stretch och medveten närvaro. Ta gärna med varmare kläder och en filt, både att använda under passets gång men även för att hålla värmen under avslappningen.

 

STaR yoga – Ett pass med fokus på andning, balans, styrka och rörlighet. Stående och sittande positioner som avslutas med avslappning.

 

Minst tre anmälda personer/pass för att vi genomför passet! 

Glöm inte att boka av din plats om du inte kan vara med på klassen. Om du missar att avboka pass tre gånger så blir du avstängd från passbokningen och gruppträningen under två veckor. Du kan låsa upp din bokningsspärr genom att betala 150 kr.

Crossfitschemat kan du hitta på crossfitastrum.com

 

Här nedan ser du ett exempel på hur en veckas gruppträning kan se ut här hos oss på STaR. Korrekt schema hittar du i din app som du kan ladda hem när du köper kort hos oss.

print1